tiistai 3. tammikuuta 2012

Wanhat rottinkivaunut ja nuket!

Olen ollut aina innokas keräämään kauniita posliininukkeja, sekä uudempia että vanhempia, isoja ja pieniä. Tilan puutteen vuoksi heitä ei voi majoittaa meille kuitenkaan määräänsä enempää:) . 




Ostin muutama vuosi sitten huutokaupasta rottinkiset vanhat vaunut joissa tällä hetkellä majailevat Bukowskin Barbara-nalle sekä Puttipajan pitsinen pikkunalle. Olen yrittänyt etsiä Bukowskin nalleja enemmänkin, mutta täytyy jatkaa etsintää. Tuo Barbara on ihana, kun hänellä on siivet selässä :). 


Tämä Mr. Bukowski kulkeutui meille Ruotsista joka onkin Bukowskien synnyinmaa. Ostin itselleni tuliaksiksi tämän kylpytakkisen nallen. Tällä hetkellä nallen paikka on Saunomisohjeiden vieressä. Ohjeet ovat menossa savusaunalle kevään kynnyksellä.



Yllä kehdossa olevat nuket ovat "uustuotantoa", mutta silti minusta kauniita. Onpa mukaan tarttunut yksi poikanukkekin:). Vasemmanpuoleisen nuken tyttäremme on saanut lahjaksi. Kehtoa olen tuunaillut ja maalannut valkoiseksi. En enää muista, mikä tarina kehdolla on mutta nätti se on!



Nämä kauniit ladyt ovat 50 cm pitkiä ja heillä kaikilla on upeat vaatteet, kahdella heistä on laukut jossa on pikku nalle. Tulin muutama vuosi sitten kotiin kaupasta ja minulla oli syntymäpäivä; nukeista kaksi seisoivat vierekkäin hirsiseinäämme vasten. Ihana lahja:) 
Sittemmin olen löytänyt kaksi jälkimmäistä myös huutokaupasta. Tällä hetkellä he vartioivat untamme makuuhuoneessamme vaatekaapin päällä lysteri-ikkunan vieressä. 







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti